Lehed

pühapäev, 6. veebruar 2011

Saiavorm hakklihaga


Seda pirukat, või minu meelest natuke nagu saiavormi, tegin ma esmakordselt nii, et mul ei õnnestunudki seda maitsta. Seda sellepärast, et läksin ise sünnitama:) ja kuna mul oli tolleks päevaks (27.12) plaanis seda pirukat küpsetada, siis tuli see ikkagi valmis teha :D. Nii ma siis ise tol hommikul valutades, tegin piruka ahju panekuks valmis ning sõit haiglasse võis alata. Ämmale jätsin küpsetamise juhised ja tema selle lõplikult valmis küpsetas. Ja hiljem kuulsin vaid kiidusõnu sellele pirukale. Seega tegin nüüd seda teist korda, et ka ise seda maitsta ja ma ei pidanud pettuma. Muide see kogus on ikka päris suur. Muutsin veidi originaal retsepti, mille leiab siit.


Vaja läheb:
400-500 g hakkliha
soola, pipart
400 g saia (võib olla nii kõvem, kui ka pehmem)
2 spl majoneesi
2 muna
4 dl piima


Kate:
150 g riivitud juustu
50 g sinihallitusjuustu
3 dl hapukoort
2 muna

Pruunista kergelt hakkliha. Maitsesta soola ja pipraga. Määri ahjuvorm õliga. Kasutasin 20x30 cm kandilist ahjuvormi (võiks vabalt väiksemat kasutada ja ka koguseid vähendada). Pudenda sai käte vahel väiksemaks ning laota pool saiapurust ahjuvormi. Määri selle peale 2 spl majoneesi (majonees andis muide väga hea maitse vormile). Laota selle peale eelnevalt pruunistatud hakkliha ning ülejäänud saiatükid. Vajuta kergelt vormi, et kihid omavahel paremini haakuksid.
Vispelda omavahel muna ja piim ning maitsesta korralikult soolaga. Vala piimasegu vormi. Seejärel puista peale riivitud juust ja sinihallitusjuust ning vala peale omavahel segatud muna-hapukooresegu. Küpseta 175 kraadi juures 25 minutit (pöördõhuga).

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar