Lehed

pühapäev, 6. detsember 2009

Jõululeib

Olen nüüd vähemalt korra nädalas leiba küpsetanud. Nii põnev on katsetada uusi maitseid. Kahjuks olen mina meie peres ainuke, kes sellest vaimustuses on. Inessa vahel harva tunneb leiva vastu huvi, kuid Lennari jätab suht külmaks. Aga vähemalt töökaaslastele ja sõbrannadele maitseb mu leib:P Olen nüüd ka natuke ahjukraade timminud vastavalt oma ahjule. Ka järelküpsemise nipi leidsin nami-namist, mida olen hakanud nüüd kasutama.
Täna läheb siis ahju jõuluhõnguline leib.

Vaja läheb:
1leivapätsi eeltaigen - vaata siit.
mett
2 tl soola
rosinaid
jõhvikaid
mandleid
sorts Vana Tallinnat
1 tl piparkoogimaitseainet
1 tl vanillisuhkrut
rukkijahu

Võtsin eeltaignalt järgmise korra juuretise. Lisasin eeltaignale mett ja soola. Pesin rosinad ära, ning lisasin neile pisikese sortsu Vana Tallinnat. Lasin natuke seista ja sel rosinatesse imbuda. Seejärel lisasin kõik leiva lisandid taignale ning lisasin rukkijahu ja peotäie nisujahu. Olen nüüd teinud viimastel kordadel paksema taigna, kuna mul alguses jäi leib natuke liiga nätske. Nüüd on tulemus olnud oluliselt parem.
Määrisin ahjuvormi võiga ja panin taigna vormis puhta rätiku alla mõneks tunniks kerkima. Ka ahjus olen viimased korrad küpsetanud teiste kraadide juures (antud nami-namis). Küpsetasin 5 minutit 250 kraadi juures ja ülejäänud tund aega 200 kraadises ahjus. Seejärel keeran vormid tagurpidi ning võtan leiva välja. Määrin võiga pealt kokku ja pakin leiva küpsetuspaberisse ja tagasi vormi järelküpsema.

Nüüd siis leib valmis ja ära proovitud. Tulemus on super, üks parimaid leibu seni. Inessa ka nosab hea meelega seda:) Kergelt piparkoogine maitse on sel leival.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar