Lehed

pühapäev, 6. detsember 2009

Ahjuliha valges veinis


Ostsin üks päev kondita seaabaliha ja plaanisisn seda lihtsalt niisama ahjus teha, kuid avastasin, et kodus valge vein seismas, mid ma tõenäoliselt ei joo. See pani mõtte jooksma kohe:P Ma kujutasin juba seda ette, kuidas valge vein ja liha oma mahl segunevad ja mis maitse see võib lihale lisada...ja mis kõige mõnusam, seda on lihtne teha, ainult ettevalmistamise rõõm, ülejäänu teeb ju ahi:P

Vaja läheb:
1 kg kondita seaabaliha (või mingit muud sealiha)
~2 veiniklaasi jagu valget veini
soola
erinevaid maitseaineid (lihaüldmaitseaine, guljašimaitseaine, itaaliapärane hakklihamaitseaine, rosee pipar)
porgandit
fooliumi

Panin  ahjuvormi fooliumi (võib asendada küpsetuskotiga). Maitsestasin liha soola ja maitseainetaga mõlemalt poolt ning asetasin fooliumile. Tõstsin fooliumi ääred ülesse, et vedelik ei valguks vormi ja valasin liha valge veiniga üle. Pakkisin liha fooliumi sisse jättes väikese ava õhu jaoks. Küpsetasin umbes 1 tund 200 kraadises ahjus. Siis koorisin ja tükeldasin porgandi. Võtsin liha hetkeks ahjust, ning panin porgandid liha juurde. Seejärel küpsetasin veel umbes 1 tund 200 kraadi juures. Serveerisin ahjukartulitega.

Ahjukartulid:
kartul
õli
sool
maitseained (kartulimaitseaine, vahemere ürdisegu)

Koori kartulid ning viiluta sektoriteks. Vala üle õliga ning puista maitseainetega üle, sega omavahel läbi ning aseta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Küpseta 200 kraadises ahjus, kuni kartulid on ilusad kuldpruunid.(40-60 min, sõltuvalt ahjust ja kartulist).

Tulemus oli super. Liha sai parajalt pehme ja väga mahlane. Olen rahul, et lisasin porgandid poole peal, kuna nii jäi ta täpselt selline nagu mulle meeldib, mitte liiga pehme. Igatahes ühes olen ma kindel, et seda liha teen ma veel teinekordki. Head isu!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar